„Вещам не зная истинной цены, Ужель ты создан Богом для войны?
Послушай, обладатель жизни краткой, Ужель тебе сражения нужны?“'
Рудаки
Меню на сайта
Категории на сайта
Брандове [126]
Производители в бранш компютри, техника, софтуер
Драйвери [1]
Софтуер [41]
ТВ онлайн [4]
Новини и музика от тв онлайн
Спорт [1]
Уеб Камери [2]
Видеонаблюдение
Маршрути и разстояния [1]
Изчисляване на разстояние
Фотошоп [1]
Онлайн фотошоп
Фото редактор [10]
Експресен онлайн редактор на изображения
Анимирано изображение онлайн [2]
Създайте собствено анимирано изображение онлайн в GIF формат
Водно отражение на снимка [1]
Направета онлайн водно отражение на ваше изображение
Лого и бутони за сайт онлайн [2]
Направете онлайн вашите лого и бутони
Банер [1]
Направете си банер онлайн
Анимирани и комикс герои - рисуване онлайн [0]
Уроци и рисуване на анимирани и комикс герои
Релаксиране онлайн [4]
Изберете звуци и снимки за релаксиране
Създаване на календар, визитки, пликове [1]
Карта на земетресения [1]
Земетресения
Времето
Firefox теми
firefox

Over 300,000 designs to personalize your browser! Move your mouse over a Background Theme to try it on. Start exploring
Препоръчани
  • Кибератаки
  • CERT
  • ДАНС
  • ФСТЭК
  • МВнР
  • Айкидо тренировки Варна
  • Онлайн потребители

    Всичко онлайн: 1
    Гости: 1
    Потребители: 0

    3Dfx (3Dfx Interactive)
    02-Дек-2012, 05.41.53
    3Dfx3Dfx

    3Dfx (3Dfx Interactive)


    Почти забравена сега, 3dfx Interactive Inc, в края на 90-те години на миналия век е пазарен лидер в производството на графичните процесори и видео карти. Именно тази фирма е направила триизмерната графика така, че напълно да промени света на компютърните игри. 3dfx е основана през 1994 година от трима души от Silicon Graphics (SGI - сега) - Рос Смит, Гари Тароли и Скот Селърс. След известно време към тях се присъединил и Гордън Кембъл, който напуска компанията TechFarm. Първоначално 3dfx са ангажирани изключително в създаването на чипове за игрални автомати. Първият игрален автомат използван по решение на компанията става ICE Home Run Derby,  създаден през 1996 година. Играта предлага да пробвате силите си по бейзбол. Малко по-късно се появяват такива машини в Сан Франциско - Rush 3D и хокей, и много други. Предложенията на 3dfx заинтересовали производителите на конзоли за видео игри, които започват да ги използват в своите продукти: Sony PlayStation, Nintendo 64, Sega Saturn. Повече информация за такива игрални автомати, създадени въз основа на решенията на 3dfx Interactive ТУК . Доброто начало е стимулирало  компанията да  помисли за по-интересен и обещаващ пазар на компютърни игри. Така през октомври 1996 година се появява Voodoo Graphics, създадена  с помощта на Diamond Multimedia,  понеже 3dfx Interactive не са имали достатъчно производствени мощности за самостоятелно предприемане на таиква действия. Разработчиците са се постарали да  предоставят фундаментално нов софтуерен интерфейс - Glide, надминавайки решения на конкурентите. Той става истински пробив. 3dfx продуктите бързо стават популярни. Започват да се регистрират много OEM-производители. Най-добрите игри по това време  се поддържали от Voodoo. Появява се и Voodoo Rush. В онези дни решението на 3dfx графични карти не са били в класическия смисъл на думата. Те са били просто 3D ускорители. За работа с двуизмерна графика изисква да имате видео карта от  друг производител. Voodoo е свързана с нея чрез специален кабел и се използва само в 3D игри поддържащи Glide - това далеч не било най-доброто решение. И тогава на пазара се появява, сега познатата на всеки, компанията NVIDIA. Много бързо, тя започва да произвежда графични процесори близки по производителност на процесорите от 3dfx. NVIDIA продуктите са били самостоятелни и не изисквали наличието на допълнителна видео карта. През януари  1998 г. се появява Voodoo 2, направени по същата схема на предходната. Въпреки това, този път имало едно иновативно решение - можело е  да се използват няколко видео карти наведнъж - след това 3dfx била забравена за известно  време. Като цяло, Voodoo 2 картата е била  добро решение, и се продавала добре. На пазара тя се появява под наименованието «The Power of 2».
     В същото време се засилва конкуренцията на пазара. Продуктите на  3dfx, притежавали редица огромни предимства, но и много неприятни недостатъци. Така например, липсата на поддръжка на програмния интерфейс OpenGL  (макар и на пръв поглед не е  недостатък - повечето от игрите са създадени под Glide). Но конкурентите не спят. За да  засили позицията си на пазара през същата година, 3dfx Interactive придобива STB Technologies, която произвежда видео карти. Тогава вече 3dfx разчитала на собствения си капацитет  и  не зависела от OEM-производителите.
     През есента на 1998 г. NVIDIA представя RIVA TNT - наистина сериозен конкурент. Voodoo 2 бавно и сигурно започва да отстъпва. Появява се Voodoo Banshee (въз основа на тези карти започва изграждането на графичните процесори на графичните карти ) и след това през юли 1999 г.се появява ново поколение: Voodoo3. Но да държи  позицията си 3dfx ставало все по-трудно. NVIDIA започнала да се бори  на пазара с S3 и ATI. 3dfx Interactive започва да произвежда все повече и повече карти. Започва процес на пълно преструктуриране на дружеството. Дори логото се променя към по-модерно и съвременно. Но това и не помага. Компанията започва да изостава от произвеждането на нови карти. Нейните нови решения (Voodoo Voodoo 4 и 5) - масивни мулти-процесорни системи с шумно охлаждане довеждат до комичната ситуация  - някои  компании изобщо да не  включват продуктите на 3dfx в асемблирането на компютрите си поради факта, че не можели да се съберат заради масивната им конструкция в тях.
    В същото време, NVIDIA осигурява революционно решение с други свои предложения (GeForce256, GeForce 2 GTS). В отчаян опит да спаси положението, 3dfx придобиват малка, но с добър научен потенциал компания - Gigapixel. Обещаният фундаментално нов продукт - Spectre ... така и не излязъл на бял свят. Рязък спад в оборота, загуба на доверие сред потребителите, липсата на финанси "удря" сериозно 3dfx. В резултат на това през 2000 година, компанията е придобита от най-големия си конкурент - NVIDIA заа 25 милиона щатски долара. През 2002 година, ликвидацията е факт. NVIDIA, само се интересувала от интелектуалната собственост на конкурента си. Веднага било заявено, че няма да има по-нататъшна поддръжка за 3dfx видео карти . Но и до този момент,при търсене в Интернет, може да се види споменаването на видео картите на 3dfx по различни форуми. Седалището на 3dfx Interactive е Mountain View, California.
    Category: Брандове | Added by: pccomps
    Views: 741 | Downloads: 0
    Only registered users can add comments.
    [ Sign Up | Log In ]
    Вход
    Търсачка
    Фаворит
    Валута
    BGN/EUR CHARTS » More
    Пазете Земята

    Пазете Земята!
    Това, което оставяте след себе си ще е това, което ще видите пред себе си!
    QR-Сканиране
    Copyright MyCorp © 2024