Dropbox (Dropbox Inc.) Dropbox - облачно хранилище за данни, собственост на компанията Dropbox Inc..
Потребителят има възможност за достъп до информацията си от всяка точка
в света, където има връзка с Интернет, може да я споделя с други
потребители, да синхронизира данните си от отдалечени устройства.
Концепцията за облачно съхранение не е нещо ново и Dropbox
не е първата компания, която създва подобна услуга. Причината за
популярността на този продукт е кросплатформата (тя поддържа всички
най-популярни съвременни системи, включително мобилната), лекотата на
използване и атрактивните предложения за ползване - 2 GB безплатно
съхранение на данни, за по-голям обем, трябва да се заплаща, но сумите
са символични. От 02.02.2012 компанията предлага пакет безплатна памет
за всеки, който опита бета версията на новия експериментален софтуер.
Всичко е доста е просто: просто изтеглете тестовата програма, качете
снимка и веднага ще получите 500MB безплатна памет. Качете още една
снимка или видео и още 500MB ще се появят магически на прага ви. Идеята е
да се тества бета софтуерът на качването на снимки и видео, който
автоматично дърпа медия от всяка камера, смартфон или SD карта и го
слага в облака. Безплатното пространство е ограничено до 5GB за
потребител. Както разказва основателят на услугата, програмистът Дрю Хюстън, той решава да създаде Dropbox,
след като много пъти му се случвало да си забрави важната информация на
флашка в къщи. По това време той бил студент в Масачузетския
технологичен институт. Фирма Dropbox Inc. е основана
през 2007 г.. Дрю не разполагал с достатъчно пари, но успява да получи
финансиране от няколко източника. Отпусната сума обаче все още не е
достатъчна.За финансиране, Дрю се обърща към Стив Джобс. Той се заинтересувал от тази идея толкова много, че поискал да купи Dropbox Inc. за сумата от $ 100 милиона. Въпреки това, младият основател на компанията отказва. В резултат на това, Apple е създала свой собствен вариант за облачно съхранение - iCloud.Положението на Dropbox Inc.
с всеки изминал ден ставало все по-трудно, тъй като се увеличил броят
на конкурентите. Много отрицателна роля в развитието оказва един
инцидент, който се случва през лятото на 2011 г., когато за няколко часа
е било възможно да се влиза във всяка сметка, с използване на каквато и
да е парола. Освен това, липсва криптиране, което означава ниска
сигурност на данните. Дали компанията ще устои на атаката на
конкуренцията, времето ще покаже. Засега Dropbox е лидер в броя на потребителите. Сайт: https://www.dropbox.com/ |